1

Konu: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

Bazı XP PC lerde Foxpro Dos 2.6 kayıt yaparken yavaşlıyor, 2-3 saniye bekliyor. Ama bazılarında olmuyor bu. Hiçbir sebep bulamadım. Daha bu C.tesi sattığım HP Dual 2.8 PC de bile yaptı. Yani hızla-kapasiteyle-defragla filan alakası yok.
Windows 98'de böyle bir problem kesinlikle olmuyor. Aynı PC de Windows 98 kurmayı deneyince de problem olmuyor.

Haksızlıklar karşısında susanlar, dilsiz şeytanlardır!
www.metinemre.com

2 Son düzenleyen, river (19.12.2006 20:21:10)

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

LAN ( Yerel Ağ bağlantısı ) Adaptör için properties e gir. ( Hani TCP/IP otomatik ip al falan seçmek için girilen ) Default genel sekmesindedir. Kimlik doğrulama ( Authentication ) sekmesini tıkla.
Orada Bu Ağ için IEEE 802.1x kimlik doğrulamasını etkinleştir check box tıklı ise onu kaldır. Bu sadece fpw2.6 da değil mesela 1 Gb lık bir kopyalama yaparken bile dramatik yavaşlıklara neden olur. 1GB için IEEE 802.1x seçili iken 30-40 dk süren kopyalamalar seçili değilken 3-5 dk da tamamlanır.

Kolay gelsin.

Sanırım bazı makinalarda sorun yaşanıp bazılarında yaşanmaması da bu ayarla ilgili olabilir. Ayrıca da eğer server da ActiveDirectory varsa bu da inanılmaz yavaşlatıyor. Ama gene sadece fpw2 için değil bütün nw trafiği yüklü uygulamalarda bu sorun yaşanıyor.

Sorun çözülmezse bana ltf server hakkında da detaylı bilgi iletirmisin.

SON NOT :
Mesajını yeniden okuduğumda anladım ki bu makina muhtemelen tek başına bir makina ( olabilir. )
Sen nw yok diye bu ayarlara bakmamazlık etme. smile

3

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

tşk, ama bu foxpro DOS. Win değil. Standart yeni windows kurulmuş iki makina düşün, hiçbir ayar yapılmamış. bunu birinde yapıyor. diğerinde yapmıyor. ikisinde de hiçbir ayar yapılmamış. buna hiçbir sebep bulamadım.
öyle büyük bir kopyalama durumu filan yok. foxpro da bir kayıt yaparken oluyor bu. birinde anında kaydederken diğerinde bekliyor. Bu PC'lerde değil ağ, ethernet kartı bile yok.

Haksızlıklar karşısında susanlar, dilsiz şeytanlardır!
www.metinemre.com

4

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

Üstadım bu durumda daha önce karşılaşmadığım bir tablodan söz etmiş oluyorsun.

5

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

metin yazdı:

Bazı XP PC lerde Foxpro Dos 2.6 kayıt yaparken yavaşlıyor, 2-3 saniye bekliyor. Ama bazılarında olmuyor bu. Hiçbir sebep bulamadım. Daha bu C.tesi sattığım HP Dual 2.8 PC de bile yaptı. Yani hızla-kapasiteyle-defragla filan alakası yok.
Windows 98'de böyle bir problem kesinlikle olmuyor. Aynı PC de Windows 98 kurmayı deneyince de problem olmuyor.


XP de DOS programlar emulator olarak destekleniyor yani sistemin bir parcasi,
Win98 DOS tabanlı oldugu icin sorun cıkarmıyor olabilir.
XP de uyumluluk kipleri vs ayarları var onlar ile performans saglanabilir diye dusunuyorum.

soz konusu 2 PC nin hardware konfigurasyonu 1 e 1 aynımı ?
CPU cache,RAM Mhz,MB ta etken olabiliyor ?
ayrica XP  - XP SP1 ve XP SP2 arasinda da performans farkı var SP2 deki guvenlik onlemlerinden dolayı dusununce bunlarda akla geliyor tabii

http://www.soykansoft.com/images/twitter.jpghttp://www.soykansoft.com/images/wp.jpg

6

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

ben hiçbir sebep bulamadım. pc nin gücüyle alakalı değil. daha zayıf noname bir pc sorunsuz çalışabilirken çift çekirdekli bir hp yavaş kayıt yapabiliyor... XP service pack hiçbirinde yok... dedim ya yeni kurulu bir xp de bile yapıyor.

Haksızlıklar karşısında susanlar, dilsiz şeytanlardır!
www.metinemre.com

7

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

Patron bir ftp ye yukle exeleri ve dataset i bir de bizim makinalarda bakalim istersen. Merak ettim açıkcası

8

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

çözümü buldum. flush komutunu kaldırınca düzeldi. flush zaten windows ta bir işe yaramıyor...

Haksızlıklar karşısında susanlar, dilsiz şeytanlardır!
www.metinemre.com

9

Re: Foxpro Dos 2.6 ile XP'de yavaş kayıt

metin yazdı:

çözümü buldum. flush komutunu kaldırınca düzeldi. flush zaten windows ta bir işe yaramıyor...


ben hic kulllanmamistim smile ama DOS ta ise yaradigini okumustum index bozulmasi elektrik kesilmesi olaylarina karsilik ...

http://www.soykansoft.com/images/twitter.jpghttp://www.soykansoft.com/images/wp.jpg